Rozhovor s Karolinou Matouškovou

O krok zpět

11. 11. 2011

Rozhovor s Karolinou Matouškovou

Na internetu se dá vystopovat poměrně široké spektrum vašeho zaměření. Co tedy  vlastně jste nejvíc ? Cvičitelka? Tanečnice? Studentka?

Sama sebe bych definovala jako instruktorku, která studuje. V současné době magisterský obor Management sportu na FspS, ale až ho (snad zdárně) dokončím, tak v nějaké formě studia ještě určitě pokračovat budu, protože v mém oboru se musí dobrý instruktor neustále vzdělávat. A já chci byt víc než dobrý instruktor :). A co se týče tance, tak sice s touto “kariérou” jsem před několika lety skončila, ale protože se snažím dělat své hodiny hodně taneční, tak mi tanec nechybí. A když cítím, že se potřebuji ještě víc vyřádit, tak se na hodinku dvě zavřu sama do tělocvičny a vycházím úplně zničená, ale šťastná :).

 

Můžete nám prozradit své tanečně životní motto? Máte jej na facebooku a opravdu mě zaujalo.

“Buď sama sebou. Na nikoho se neupínej, na nikoho nespoléhej - jen sama na sebe. Buď hrdá a nepodbízej se. Spoléhej na to, co máš v hlavě a co umíš a tomu dávej prioritu, to rozvíjej. Urči si svůj vlastní směr a toho se drž.“ Toto motto mi moje maminka napsala do památníku, když mi bylo deset let, jí ho zase napsala její maminka – moje babička. Takže je to takové rodinné dědictví :). Nejspíš to bude znít jako klišé, ale když se nedaří vše tak, jak by mělo nebo narazím na nějakého blbce, tak si ho přečtu a zatnu zuby, je to pro mě takový hnací motor.

 

Zumba je od roku 2010 absolutní hitovkou na hitparádě oblíbenosti mezi cvičící veřejností. Studujete FSpS na Masarykově univerzitě. Věnovala jste jí pozornost ve své bakalářské práci. Je to tak?

Ano, je to tak. Protože studuji obor Management sportu, v bakalářské práci jsem se na Zumbu podívala ne očima instruktorky, ale z trochu jiného úhlu - z pohledu marketingu. Kromě Zumby jsem se zaměřila a porovnávala jsem i marketingové strategie jiných fitness novinek – TRX, H.E.A.T., Gravity a Power Plate. A marketingové strategie  Zumby je opravdu nejpropracovanější a právě v tom tkví tajemství jejího úspěchu. Bohužel v současné době ten velký boom opadá, už to není takové lákadlo, ale spousta příznivců u Zumby stále zůstává a snad i nadále zůstane :).